Haag Wonen

Maximaal afstemmen op wat de klant écht nodig heeft

De klant nog beter van dienst zijn, door de communicatievaardigheden van de medewerkers te versterken
“Onze medewerkers zijn daadwerkelijk in staat betere gesprekken te voeren met elkaar en klanten. Ze zien dat hun nieuwe manier van (echt) luisteren effect heeft op de relatie en daarmee het resultaat”
Laura Veth
-
Manager Informatievoorziening & ICT
Groeiambitie

‘Hoe kunnen we onszelf nog beter afstemmen op onze klant en wat die écht nodig heeft?’

Bij Haag Wonen werken 13 medewerkers die meldingen van klanten verzamelen en hier acties aan koppelen. De organisatie wilde de adviesvaardigheden van deze medewerkers graag versterken, om zo de klant nog beter van dienst te kunnen zijn.

No items found.

Onze oplossing

We creëerden een meerjarig opleidingsprogramma op maat, met verschillende leervormen en een duidelijke rode draad:

  • Vraagtechnieken om de juiste informatie op tafel te krijgen en de klant tevreden te maken;
  • Eigenaarschap ontwikkelen voor de vraag, niet voor het probleem;
  • Empathisch communiceren om de klant een podium te geven;
  • Oefenen en experimenteren afwisselen met praktijkervaring opdoen en reflectie via intervisie.
“Ik heb nog niet eerder zo veel effect in de praktijk gezien van een opleidingsprogramma. Alle deelnemers zijn unaniem enthousiast over de opleiding en de manier waarop dit aangeboden is. Interactie heeft iets gerealiseerd in de groep waar we jarenlang profijt van gaan hebben.”
"Tell me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn."
Laura Veth
-
Manager Informatievoorziening & ICT
Benjamin Franklin

Jouw eigen vraag oplossen?

Onze groei-experts denken graag met je mee, in hoe wij jouw mensen het beste kunnen laten groeien én hoe we je daarmee kunnen helpen de doelen van jouw organisatie te behalen.