Social feed

Iedere organisatie is op zoek naar een manier om de communicatie tussen medewerkers efficiënt te laten verlopen. Een social intranet kan hierbij helpen doordat de communicatie via een gestroomlijnde proces loopt. 

Vraagstukken kunnen simpel met een paar klikken gedeeld worden met de gehele organisatie of juist met een specifieke groep. Doordat berichten geliked en gevolgd kunnen worden, blijven medewerker betrokken en als bonus bouw je een mooie database met antwoorden op. Deze kun je dan weer gebruiken in de kennisbank.

Door deze interactie blijven jouw medewerkers terugkomen op het intranet en kun je ook bedrijfsinformatie pushen naar gebruikers. Denk hierbij aan nieuws en agenda-items of formulieren die verplicht ingevuld moeten worden.

De mogelijkheden

Een intranet voor en met de medewerkers ontwikkelen

Wij vinden het zeer belangrijk dat een intranet voor de gebruikers gemaakt wordt. Tijdens de opstartfase besteden wij hier veel aandacht d.m.v. workshops en scrumsessies. Alleen op deze manier krijg je betrokkenheid en blijft je intranet leven. Door de gebruikers van het intranet al vroeg in het proces erbij te betrekken, krijgen ze direct een verbinding met het intranet. Hierdoor wordt het platform niet alleen voor de medewerkers gemaakt, maar ook mét! 

Goede samenwerking

Een social intranet draagt bij aan de samenwerking. Er is geen hiërarchie meer, maar juist een mix van afdelingoverschrijdende groepen. Er zijn zoveel meer samenwerkingsmogelijkheden met een social intranet. Het is een communicatiemiddel dat interactie in stand brengt en voor verbinding zorgt. Hierdoor kunnen zaken sneller, makkelijker en beter worden geregeld.

0229272700